Aktuality

Termíny všech schůzek družiny Opic

Schůzky se budou konat 1x za 14 dní v sudý týden.

  • 1x / měsíc – schůzka v Žatčanech v pátek od 16.30 do 18.00
  • 1x / měsíc – expediční schůzka od Pá 16:45 do Ne 13:30

Září

  • 8. září – krátká schůzka (36 týden)
  • 15. září – krátká schůzka (37 týden)
  • 22. září – krátká schůzka (38 týden)
  • 29. září – krátká schůzka (39 týden)

Říjen

  • 6 – 8. října (40 týden) – expediční schůzka
  • 6. října (40 týden) – krátká schůzka
  • 20. říjen – (42 týden) krátká schůzka
  • 21 října – expediční schůzka – NOČNÍ EXKURZE DO KRYTU 10-Z

Listopad

  • 4.listopadu – akce Halloween
  • 17. – 19. akce – Poradní skála

Prosinec:

  • 1. prosince (48 týden) – krátká schůzka
  • 15. prosince (50 týden) – krátká schůzka

Leden 2024

  • každý pátek od 16.30

Expediční schůzky jsou nedílnou součástí činnosti, budou koncipovány nízkonákladově. Jedná se o nahrazení týdenní činnosti. Plán je, jezdit na stejné místo – chatu, podobně jako kdyby jsme se scházeli každý týden na orlovně, pouze délka a termín se prodlouží namísto týdenního režimu.

  • Pokud by v expedičním týdnu konala jiná akce (celo oddílová), bylo by ji dána přesnost.
  • Pokud by neměla se konat expediční schůzka, konala by se alespoň krátká schůzka v Žatanech.

Toto je předběžný plán, je možné ještě teď vznést podněty ke změně.

Petr Lízal – Agent {AG}

BIO

Myslím si, že pro dobrý start dítěte ve skautu, je nezbytná vzájemná důvěra mezi rodičem a vedoucím. Ta se týká i základních a nezkreslených informací o konkrétním vedoucím, o jeho přístupu k výchově, všeobecných názorů, znalostem a všeobecných schopností.

Uplatňuji respektující přístup a nenásilnou komunikaci, vytvářím pro děti bezpečného prostředí. Dávám dětem možnost volby a svobodu v rozhodování, možnost zažít přirozené následky, nepoužívám odměny a tresty. Vytvářím pro děti příležitosti a prostředí k všestrannému rozvoji.

Každé dítě je zvídavé. Neustále se učí. Učení je přirozenou součástí života. Ve snaze pochopit svět a řešit reálné problémy je každý z nás aktivní sám a od narození. Komunikovat se světem a druhými lidmi se učíme nejlépe nápodobou, hrou, neustálým překonáváním překážek, děláním mnoha chyb a možností zažít důsledky svých činů. Svět je úžasným místem, které samo od sebe odměňuje úspěchy a neustále poskytuje zpětnou vazbu na naše jednání, čímž nám ukazuje správnou cestu.

Člověk, který převzal odpovědnost za svůj osobní rozvoj, si uchovává přirozenou vnitřní motivaci. Zvládne se chopit nových příležitostí a poučit se z chyb. Dokáže nalézat způsoby řešení i v obtížných situacích a činit nelehká rozhodnutí. Vytyčuje si vlastní cíle do budoucna a je schopen jich dosahovat.

Proto v mé družině děti nejsou do ničeho nuceni a tak umožňuji dětem využívat vnitřní motivace, děti dělají věci, protože v nich vidí smysl, protože je baví, protože sami chtějí. Snažím se být dobrým kamarádem a jít příkladem, ukazovat své hodnoty, být nápomocný, tím se pro dítě mohu stát inspirací hodnou následování. To je cesta, upustit od pedagogiky a cíleného formování.

V mé družině nevytvářím řízený program, nepovyšuji se, nepoužívám osnovy či Stezky, ukazuji možnosti, nabízím, nenutím. Považuji za správné nikoho k ničemu násilím nenutit, dokud si dotyčný hledí svého a nijak útokem neubližuje druhým; a ani když si zásah vůči němu většina demokraticky odhlasuje, neudělá to ze zlé věci dobrou.

Děti v družině nastavují pravidla, avšak nelze nikoho přehlasovat, pokud někdo s něčím nesouhlasí, otevíráme diskusi, konflikt řešíme, nesnažíme se zvítězit nad druhým a protlačit svůj názor, není potřeba, demokracii nepoužíváme, ta dělá z kamaráda potencionálního nepřítele. Děti mají možnost dobrovolně se účastnit vztahů a činností dle svých vlastních preferencí a přirozeně se stát respektujícím a respektovaným členem společnosti, v níž žije a být šťastný.

AG – Petr Lízal